CAHİLİYET ve EGO


CAHİLİYET ve EGO
     Bugün facebookta gelen bir arkadaşlık isteğini yanlışlıkla onayladım. İsim tanıdıktı. Bismillah daha ilk saniyelerde mesaj yazdı;

-"masengeri kullan".

   Cevap vermedim her zamanki ukala havamla. ısrarla yazmaya devam etti. En sonunda;

-"Bana yazma rahatsız oluyorum."

 dedim . Baktım devam ediyor SİLDİM...  Bundan birkaç ay önce yine sayfama eklediğim liseden bir sınıf arkadaşım albümlerimi gezinmiş ve askılı kıyafetlerle olan fotoğraflarımı gizlememi önermişti... Bundan üç yıl önce de ilk erkek arkadaşım 22 yıl sonra beni facebooktan bulmuştu. Henüz sayfama bile eklemediğim halde profil resmimi değiştirmem konusunda talimat vermişti sırf istediğini yaptırabilme egosuyla... Son haftalarda sürekli mesaj yazma gereği duyan bir başka hiç tanımadık kişi ise  "ekle"  yazıyor.  Vayyyy desenize eklemem icin kendisini, izin çıktı.  vesaire... vesaire... vesaire...
     Sorarsanız kendilerine, hepsi de erkekliğin kitabını yazmıştır da neyse..  İnsanlar nedense sosyal medya üzerinden herkese sahip olduklarını zannediyorlar. Dünyanın merkezi olmuşlar da dünyanın haberi yok..! Her merhabayı aşk filan zannedenler bile var. Sosyal medyada herkes fenomen... Bu ülkede son zamanlarda şiddet öne geçilemez şekilde çoğalır bir hal aldı. Nefs-i müdafa ve cinnet dışında canice cinayetler işlenir, işkenceler yapılır oldu. Diyeceksiniz ki  "bunlar her daim vardı".  Vardı evet ama eskilere göre oranın bir hayli büyümesi çok da medenice bir durum değil. Peki önlemler ne olmalı? Her işin başı eğitim deriz sıklıkla. Ama eğitimsiz insanlar için eğitimin nereden başlanacağını saptamak gerekir öncelikle. Kitap okumayan. Dinlemeyen, Ben bilirimci bir toplumuz. Egomuz çok yüksek. Bana göre değer yargıları yüksek ve halkın iki basamak üzerinde duran siyasetçi ve sanatçılardır toplumun bilinçaltına sağlıklı bir şekilde hitab edebilen. Halk adamı, halkın sanatçısı tabirleri halk gibi konuşan, halk gibi yaşayan, davranan şeklinde değil; halkın içinden çıkmış, halkın bir iki adım önünde ve halkı yönlendirebilecek ahlaka, değer yargılarına, bilgi ve kültüre sahip kimseler olmalı. Ha bir de basın basın özgürlüğü konusu var ki şimdi buna hiç girmeyelim. Neme lazım hazırda bekleyen Silivri bavulum yok henüz..!!!
     Düşünüyorum da ben bunları ne diye söylüyorum?  Bu ülkede okuma-yazma bilmeyenlere sanatçı denirken ve  halkının bir bölümüne bizler, diğer bölümüne sizler diye hitap eden ağzı bozuk siyasetçiler varken..!
     Seda ATALAY








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Seda'nın Kalemi

SEVGİLİ ÖMER

Sevgili Ömer, Bugün doğum günün, ben seni aramayacağım. Kutlamayacağım... Ömer,geçenlerde seninle ilgili bir haber öğrendim ve numaranı...