BOĞULUYORSUN

     Ben hep söylemez miyim; futbol takımı tutar gibi siyasi parti peşinden koşmayın. Ama  sözüm dinlenmez saçım uzun diye. Ne aşıklarım oldu gözlerimden gözlerini çekemeyen; hepsi yalanlarında kayboldu. Şimdi bu kadar antremanlı iken ben; bir siyasi parti, siyasi iktidar ile kanki oldu diye mi yıkılacağım? Sanki önerge mecliste kabul olsaydı, gerektiği gibi gelişecekti süreç.! Ne çabuk unutuldu faili meçhullar; Çetin Emeç, Uğur Mumcu, Gaffar Okkan vs. 
     Bir futbol takımı tutar gibi siyasi parti tutmayınız lütfen. Kırılıyorsunuz.. 
             BOĞULUYORSUN
     Benim asıl anlamakta zorlandığım ise artık bu yüzü eskimiş, astarından medet umanlardan ne bekliyor sunuz? Evinin çöpünü kağıt, pet ambalaj, cam ve organik çöpler olarak ayrıştırmadan yoksun aklı ham vatandaşımı birileri o, bu, şu diye ayrıştırıvermiş. İnsanlar dolabıma kaç aydır et girmiyor, kilosu üç liradan erik alamıyorum, bayramda mahallenin çocuğuna harçlık veremeyeceğim için evde yok numarası yapıyorum demekten yoksun. Ama komşusunun mezhebini pek bir bilir olmuş. 
     Bir de Türk silahlı kuvvetlerinin savaştığını zanneden beyni uyuşmaktan gelişememişler var. Koca koca tanklarla sınırlara gidilmiş, askeri uçaklarla hava harekatı yapılmış mış mış mış. Sadece "mış". Aklı koruma altındaki vatandaşım benim; sınırda terörist mi kaldı? Kandil'de terörist mi kaldı? Hepsi girdi içimize. Yanı başımızda. Bizimle aynı mahallede, hatta aynı apartmanda. Sen nereyi bombalı yorsun? Karşında kim var? Hem vakti zamanında cumhurbaşkanın, başbakanken demedi mi " dağdaki teröristi, dağdan indireceğim." diye. Al sana istemediğin kadar terörist. Hepsi elinin altında, dizinin dibinde. Seç beğen; hizbullah, pkk, ışıd ne istersen.! Esat'a savaş açmışız..! Bak bak bak.. Esat, evinde karısının koynunda uyuyor mışıl mışıl; sen Suriye'ye bomba atıyorsun, sonra karşıya geçip oradan buraya başka bir bomba atıyorsun. Yoruluyorsun.. Tek başına çift kale tenis oynanmaz. Bunu görüyorsun ama muhatab bulamıyorsun. 
     Ey yünü kırkılmış halkım; Ege'deki ot bitmez kayalıklar için kafa tutan etekli iktidar kadar bile olamayanlara mı bugün sitem ediyorsun? İp kopmuşsa yenisiyle değiştir. Keza düğümler de fayda etmiyor, çözülüveriyor, çözüvereni oluyor.
     Hani şöyle her gün bana bakıyorsun ve umursamaz gibi görüyorsun ya; sen vatan, millet, sakarya derken ben sana gülüyorum ya; çok gereksiz gürültüler çıkartıyorsun. Millette, Sakarya'da vatan ile birlikte denizin dibinde. Boğuluyorsun...

    Seda ATALAY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Seda'nın Kalemi

SEVGİLİ ÖMER

Sevgili Ömer, Bugün doğum günün, ben seni aramayacağım. Kutlamayacağım... Ömer,geçenlerde seninle ilgili bir haber öğrendim ve numaranı...